Total Pageviews

Tuesday, June 5, 2018

PEKANBARU RIAU

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ke Pekanbaru Riau Indonesia....permulaan pengembaraan kami

Pekanbaru adalah ibunegeri untuk wilayah Riau...namun daerah pekanbaru ni tidak lah sehebat lokasi lain di Indonesia seperti Medan, Bandung malah Jakarta. Namun perjalanan melalui udara dari KLIA2 Airasia adalah dekat sekali hanya mengamabil masa 55 minit dan waktunya lewat dari kita lebih kurang sejam.

Destinasi saya ke Pekanbaru ni adalah kebetulan sahaja. Ianya bermula dari kesilapan saya memilih destinasi untuk percutian bersama isteri. Pada mulanya saya bercadang untuk ke Padang....namun tersilap memilih lokasi . Mungkin takdir untuk saya dan isteri untuk ke Pekanbaru. Tapi...tak pe...kami tawakkal aje. Ini adalah merupakan bermulanya minat saya untuk melancung keluar negara.

Saya dan isteri telah membuat pelbagai perancangan untuk melancung berdua bersama-sama. Ke Indonesia..kenapa?....kos perjalanan dan penginapan serta makan minum murah serta budaya mungkin tak jauh beza. Pada mulanya....pelbagai usaha untuk mendapatkan travel agensi yang berkaitan...tapi bagi kami mahal. Dari titik tolak inilah kami memilih untuk melakukan perjalanan melancung secara backpackers..

Alhamdulillah...semua berjalan lancar.   Dari permulaan pasport seterusnya tempahan online melalui airasiago telah berjaya diruruskan...Ke Indonesia tidak memerlukan visa....tapi pelbagai maklumat perjalanan,,pengetahuan peta dan lokasi hotel di bandar Pekanbaru ..kami dapatkan.  tentunya melalui google aje..

Trip pertama ke Pekanbaru Riau 22.9.17 hingga 25.9.17


- Hotel Stefany Hotel...
Flight Airasia AK43110.45am
pemandangan dari Hotel ke sekitar Pekanbaru
dalam flight ke Pekanbaru.....kecut perut sebab 
Hotel Stefany
Pasar bawah..namanya beli ikan bilis
dah lama ta naik airplane

No comments: